SAK Turun Seudun Paikallisjärjestö TSP ry

SAK:n paikallisjärjestön tehtävä on harjoittaa yhteiskunnallista edunvalvontaa eli vaikuttaa Turun alueen päätöksentekoon maakuntaliitossa, seutukunnalla ja alueen kunnissa.

Voimme yhdessä kutsua vieraaksemme alueen kansanedustajia tai käydä heitä tapaamassa ja välittää heille palkansaajille tärkeitä asioita.

SAK:n paikallisjärjestö järjestää yhteistä ay-koulutusta.Varsinkin pienemmät ammattiosastot hyötyvät tästä, kun koulutusta järjestetään isommille joukoille.

Vapaa-ajan toiminnassa saamme ratkiriemukkaita elämyksiä, kun tapaamme vaikkapa yhteisillä ay-risteilyillä tai teatterimatkoilla toisen ammattiliiton aktiiveja ja jäseniä. Välillä harmaa ja arkinen järjestötyö vaatii yhteisiä ja innostavia kokemuksia.

Turun paikallisjärjestö julkaisee omaa sähköistä tiedotetta 2-4 kertaa vuodessa. Lehteä käytämme myös yhteisten tapahtumien markkinointiin. Näin ammattiosastot voivat tuoda omia näkemyksiään koko ay-kentän tietoon. Lehden voi lukea myös meidän sivuiltamme AY-Väylä osiossa!

Edistämme ammatillista järjestäytymistä jakamalla paikallisjärjestössä tietoa onnistuneista jäsenhankintakampanjoista.

Paikallisjärjestön tehtävänä on koota kaikki toimialueensa SAK:n jäsenliittojen jäsenyhdistykset yhteistoimintaan palkansaajajäsenten henkisen ja aineellisen hyvinvoinnin, yhteiskunnallisen oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon sekä ay-liikkeen järjestöllisen aseman ja toimintavalmiuksien  edistämiseksi ja keskusjärjestön asettamien tavoitteiden toteuttamiseksi.

Turun Paikallisjärjestö TSP Ry toivottaa toimintarikasta vuotta 2024!